loading...
taraneh47.rozblog.ir
رضا جوادی بازدید : 341 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (3)

نق زدن کودکان عادتی است که از زیاده طلبی سرچشمه میگیرد و هفته ها و ماهها طول می کشد تا در کودک جا بیفتد ، اما مدت بسیار کوتاهی طول می کشد تا بر آن غلبه کنید .

نق زدن کودکان

نق زدن کودکان

نق زدن کودکان  در دوره پیش دبستانی و دبستان بیشتر از همیشه اتفاق می افتد ، من می خواهم درباره مشکل نق زننده های حرفه ای و دائمی که خودشان و پدر و مادرشان را بیچاره می کنند ، حرف بزنم . نق زدن کودکان عادتی است که از زیاده طلبی سرچشمه میگیرد و هفته ها و ماهها طول می کشد تا در کودک جا بیفتد ، اما مدت بسیار کوتاهی طول می کشد تا بر آن غلبه کنید .

مادری در مقابل نق زدن دختر پنج ساله اش برای مدت کوتاهی خود را به ندیدن و نشنیدن می زد و بعد به دختر پیشنهاد می کرد هر چه را که دلش می خواهد بر دارد . اما لحن مادر عذرخواهانه و از سر بی تصمیمی بود . او هرگز و حتی پس از آن که یک ساعت نق زدن کودک را تحمل می کرد ، لحن آمرانه به خود نمی گرفت . حتی گاهی اوقات خودش هم نق می زد و می گفت : بس کن . این قدر نق نزن . عاقبت کار چه شد ؟ یک ترانه کسالت اور دو صدایی پر از نق زدن از هر دو اجرا شد .

چرا بعضی از پدر و مادر ها نق زدن کودکان را تحمل می کنند ؟

بعضی از والدین به طور ناخودآگاه در مورد نق زدن کودکان احساس می کنند که کودک حق دارد دائما برخواسته های خود بیفزاید و آنها نباید زیاد سخت بگیرند . چون ممکن است تقصیر داشته باشند ، مثلا به کودک چیزهایی را که نیاز دارد نداده و یا او را به اندازه کافی دوست نداشته باشند . به گزارش آسان طب  والدین فوق العاده وظیفه شناس که پدر و مادرانشان همیشه از انها انتقاد کرده اند و در نتیجه احساس بی کفایتی می کنند ، اغلب بچه هایشان را با کمی احساس گناه بزرگ می کنند ، چون حس می کنند دانش آنها در مورد بچه داری کم است و می ترسند که کارشان را درست انجام ندهند .دلایل بی شماری وجود دارد که والدین به طور ناخودآگاه در مقابل یکی از فرزندان احساس گناه می کنند . مثلا مادر ممکن است کاملا برای حاملگی اماده نبوده و از کودک به دنیا نیامده متنفر بوده باشند ، ممکن است کودک عصبی و زیاده طلب باشد و مادر را با خواسته هایش از کوره در ببرد یا ممکن است او را به یاد یکی از اعضای خانواده بیندازد که روزگار مادر را در گذشته سیاه کرده و در او احساس دشمنی و گناه را بر انگیخته است . همه این احساسات حالا در رفتار مادر نسبت به کودک نقش اساسی را ایفا می کند .

بنابراین غالبا احساس گناه یا اسان گیری بیش از حد است که اجازه نمی دهد پدر و مادر حد و مرزی برای کودک تعیین کنند و در مقابل خواسته های او بایستند .

مقابله با نق زدن کودکان

اول باید ببینید ایا برخورد شما در مقابل نق زدن کودکان ،  نق های او را تقویت می کنند یا نه . شاید حالت شما امیخته ای باشد از تردید ، اسان گیری ، گناه و عصبانیت غیر قابل اجتنابی که از احساس قربانی شدن سرچشمه می گیرد .

هنگامی که والدین اعتماد به نفس طبیعی درباره اداره فرزندشان دارند و وظایف خود را به شکل موثرتری انجام می دهند ، می توانند رفتاری دوستانه را با جدیت و وضوح در هم بیامیزند . صمیمیت و اعتماد به نفس والدین سبب می شود که کودک روحیه همکاری خود را حفظ کند و در نتیجه راهنمایی هایی را که مورد نیاز اوست ، بپذیرد . والدین مطمئن با کودک خود درباره حد و حدودی که برای او قائل هستند بحث نمی کنند . اگر به بچه ها اجازه بحث داده شود تا ابد بحث می کنند . عقیده خود را بیان و حد و مرزها را تعیین کنید و با روحیه ای شاد اما مصمم به بحث خاتمه بدهید . این کارها نق زدن کودکان را کنترل خواهد کرد .

 

منبع مطلب نق زدن کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دانلود ریمیکس آهنگ + اورجینال (دلدار موزیک) در تاریخ 1400/12/20 و 23:53 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید http://music.5kb.ir

این نظر توسط موزیکیوم در تاریخ 1399/05/29 و 21:15 دقیقه ارسال شده است

من خودم همیشه اخبار مهم رو از سایت شما دنبال میکنم ولی دوستم همیشه میگه شما باید یه همکاری با وبسایت موزیکیوم داشته باشین.

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 732
  • بازدید ماه : 2,215
  • بازدید سال : 25,043
  • بازدید کلی : 94,101
  • کدهای اختصاصی

    جوک47